Ярлыки

суббота, 25 февраля 2012 г.

გაიცანით, ჩემი თუთიყუში კოკო

ეს კი პირველკლასელი გიორგი სებისკვერაძის მიერ თანაკლასელებისთვის
მომზადებული პირველი ვიდეორეპორტაჟია :

ნიცა და ბებო

პროექტში -” ჩვენი მეგობარი ფრთოსნები”,-მონაწილე პირველკლასელი ნიცა ესტუმრა გულო ბებოს და მისგან ინტერვიუ აიღო , თუ როგორ უნდა მოუარონ შინაურ ფრინველებს.

пятница, 10 февраля 2012 г.

სლაიდი პროვოცირებისთვის (ხელოვნება)


ეს სლაიდი განკუთვნილია პროვოცირებისთვის მოსწავლეებში სურვილისა და ფანტაზიის გასღვიძებლად. აღნიშნული სამუშოა პროექტის- ”ჩვენი ფრთოსანი მეგობრები”-ერთერთი შემადგენელი ნაწილია.

ფრინველთა ხმები

ტოროლას ხმა:
ბულბულის ხმა:

გუგულის ხმა


კოდალას ხმა
გაკვეთილის თემა


ფრინველის ხმები

სწავლების საფეხური/ დისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელება

საფეხური -დაწყებითი
კლასი I

ინტეგრირებული საგნების დასახელება:
ქართული, ბუნება, ხელოვნება, ინფორმატიკა


მოსწავლეთა რაოდენობა

29


აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები

მოსწავლემ უნდა შეძლოს ტექსტის წაკითხვა,ტექსტის შინაარსის გაგება,კითხვებზე სწორი პასუხის შერჩევა. ილუსტრაციების დახმარებით წინადადების შედგენა.
მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ ზოგიერთი გარეული ფრინველის ამოცნობა და დასახელება.შეზლონ ხმიანობის მიხედვიტ ზოგიერთი ფრინველის გარჩევა.
ისტ-ის ინტეგრაცია - ისტ-ის გამოყენება შემოქმედებითი თვალსაზრისით (მაგ:სლაიდზე მოთვასებული ფოტოების გამოყენებით მოთხრობის შედგენა ). ბუკში ნახატის შესრულება.


ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები

ბუნ1.2.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით.
· აჯგუფებს გარეულ და შინაურ ფრინველებს,აღწერს მათ განმასხვავებელ ნიშნებს.
· ცხოველების მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს და ეძებს პასუხებს.
ქართ I.2. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
· აღწერს ილუსტრაციას. მინიშნებებზე,ილუსტრაციებზე დაყრდნობით გადმოსცემს მოსმენილი ტექსტის შინაარსს.
ქართ I.8. მოსწავლეს შეუძლია პრაგმატული ხასიათის მარტივი ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
· დამოუკიდებლად იგებს სავარჯიშოს პირობას.იგებს და ასრულებს მარტივი ენით დაწერილ სამ ან ოთხსაფეხურიან ინსტრუქციებს
ის ექ. 1.3 . მოსწავლეს შეუძლია ისტ. პროდუქტის შესაწმნელი საშუალბების გამოყენება.
· იყენებს სახატავ და ტექსტურ რედაქტორს მასწავლებლის მიერ ჩატარებული სასწავლო აქტივობისას.
· ამზადებს და გამოსცემს ორიგინალურ ნამუშევარს ელექტრონულ ფორმატში.(მაგ.ქმნის ნახატს)
ის.ტექ. 1.4. მოსწავლეს შეუძლია კომუნიკაციის ტექნოლოგიური საშუალებების გამოყენება.
* იყენებს კომუნიკაციის საშუალებას მასწავლებლის მიერ ჩატარებული აქტივობისას( იღებს და აგზავნის ტესტს.ფლობს ბუკში ჩატვირთულ მოსწავლის პროგრამას)


წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ ტექსტურ რედაქტორში მუშაობა,ხაზების გამოყენებით დავალების მონიშვნა,შრიფტისა და ფერის შეცვლა.მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ ნახატის შესრულება.
შეფასების საგანი და პროცედურები

სიტყვიერი კომენტარი
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
ბუკები,პროექტორი,წინასწარ გამზადებული სავარჯოშო ტესტები..ბუნების სახელმძღვანელო.დაფა,ცარცი,ფერადი ფანქრები.ვიდეო მასალა: ფრინველების სურათებით გამზადებული სლაიდი,ფრინველთა ხმების ჩანაწერი
მასალის მოსამზადებლად გამოყენებული ვებგვერდი:
http://www.univers-nature.com/dossiers/chant-des-oiseaux.html
http://www.universal-soundbank.com/oiseaux3.htm

აქტივობათა თანმიმდევრობა
აქტივობა1. მოტივაციისთვის, მასწავლებელი რთავს ბულბულის გალობას, და სთხოვს მოსწავლეებს წყვილებად დახატონ თავიანთი წარმოდგენით , თუ როგორ ფრინველს შეიძლება ჰქონდეს ასეთი ხმა (5-7 წთ)
აქტივობა 2. მასწავლებელი კვლავ ასმენიენბს ბავშვებს ბულბულის გალობას და უჩვენებს ბულბულის სურათს. მოსწავლეები საკუთარ ნამუშევარს სეადარებენ რეალურ ფრინველს. ( 3 წთ)
აქტივობა 3. ვათვალიერებთ სლაიდს ფრინველების სურათებით. (3 წთ)
აქტივობა 4. ბუკებში ტესტზე მუშაობა. (3 წთ)
ტესტზე მოცემულია ფრინველების სურათები და სახელწოდებები,მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ მათი ერთმანეთთან სწორად დაკავშირება და მოსწავლის პროგრამის დახმარებით მასწავლებლისთვის შესრულებული ტექსტის გადაგზავნა.
აქტივობა 5. მოტორული ვარჯიში ”ფრივნელი და მწერი”: ( 2 წთ)
მასწავლებლის ინსტრუქციაზე მოსწავლეები ასრულებენ ვარჯიშს.
გათენდა-მერხებიდან წამოდგებიან,მზემ გამოანათა-ხელებს მაღლა სწევენ,ფრინველებმა გაიღვიძეს-ხელებს განზე შლიან და ფრენიის იმიტაციას ცდილობენ,უცებ ქარი ამოვარდა-ხელებს სწრაფად ამოძრავებენ,შესინებული ბეღურა ბუდეში ჩაფრინდა-მერხთან სხდებიან. ზის ბეღურა ბუდეში და უცებ ხის ტოტზე მწერი შეამჩნია,უყურებს მწერს,მწერი კი თამამდ დანავარდობს ზევით-ქვევით.მასწავლებელი დაფის კიდეებს აყოლებს საჩვენებელ ჯოხს რომ მოსწავლეებმა თვალი მიადევნონ,ამგვარად თვალის ვარჯიშიც გამოგვივა.უკვე მზად ვართ შემდეგ აქტივობაზე გადასასვლელად.
აქტივობა 6 . მუშობა დაფაზე . აუდიო-ვიზუალური ტესტი - ”რა როგორ ხმიანობს?. (10 წთ)
დაფაზე ორ მწკრივად ჩამოწერილია ფრინველათა სახელები და მათი ხმიანობის აღმნიშვნელი სიტყვები.
მასწავლებელი:ფრინველები სხვადასხვაგვარ ბგერებს გამოსცემენ,ზოგი გალობს,ზოგი ჭიკჭჳკებს,ზოგი ჯღურტულებს. ზოგიერთი ხმა სასიამოვნო მოსასმენია,ზოგი ფრინველის ხმა კი არასასიამოვნოდ ისმინება. შევეცადოთ,ფრივნელები დავაკავშიროთ მათ ხმიანობასთან. მოსწავლეები ისმენე ხმას,ათვალირებენ სურათბს,კითხულობენ დაფაზე ჩამოწერილ სიტყვებს და აერთებენ სწორად.
აქტივობა 7 .მოტორული თამაში ”მერცხლები” ( 2წთ)
ვარჯიში სრულდება ლექსის თანხლებით:
ფეხზე წამოვფრინდებით,
მერცხლებივით ფრთებს გავშლით,
ბუქნი,ბუქნი,ბუნები,
ვავარჯიშოთ მუხლები.
აქტივობა 8. შეჯამება. ასლაიდს ვაჩვნებთ იმ სავარაუდო კითხვებით,რაც შესაძლოა მათ გასჩენოდათ გაკვეთილის მსვლელობისას,რათა ინტერესით ჩაერთონ პროექტის მომდევნო ეტაპების განხორციელებაში. (5 წთ)
დავალებად ეძლევათ სახლში ნანახის მიხედვით ნახატების შესრულება.


четверг, 9 февраля 2012 г.

ზღაპრის საათი

7 .01.2012 კლასის სტუმრად გვეწვივნენ: ელზა ცუცქირიძე-ნინი უგრეხელიძის დედიკო და მარინა ბაიხოძე-ანა ბურკაძის დედიკო. მათ მოსწავლეებს წაუკითხეს ქართული ხალხური ზრაპარი” ნახევარქათამა”.
მშობელთა ამგვარი აქტივობა ხელს უწყობს მოსწავლის სკოლაში ადაპტაციას.ამასთანავე ბავშვები გრძნობენ,რომ სკოლა და თანაკლასელები მშობლისთვისაც ისეთივე მნიშვნელოვანი და საყვარელია,როგორც მათთვის.

”დილა ჩვენს ეზოში”-ქართულისა და ისტ-ის ინტეგრირებული გაკვეთილი

გაკვეთილის თემა


დილა ჩვენს ეზოში

სწავლების საფეხური/ დისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელება

საფეხური -დაწყებითი
კლასი I

ინტეგრირებული საგნებ:
ქართული, ინფორმატიკა


მოსწავლეთა რაოდენობა

29


აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები

მოსწავლემ უნდა შეძლოს ტექსტის წაკითხვა,ტექსტის შინაარსის გაგება,კითხვებზე სწორი პასუხის შერჩევა. ილუსტრაციების დახმარებით წინადადების შედგენა.
ისტ-ის ინტეგრაცია - ისტ-ის გამოყენება შემოქმედებითი თვალსაზრისით (მაგ:სლაიდზე მოთვასებული ფოტოების გამოყენებით მოთხრობის შედგენა ).


ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები

ქართ I.1 მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და ადეკვატურად აღიქვას მარტივი ინფორმაცია;შეუძლია სწორად რეაგირება ნაცნობ სამეტყველო სიტუაციებში.
*მონაწილეობა სიტუაციურ თამაშებში.საჭიროების მიხედვით ადეკვატურად ცვლის სამეტყველო როლებს.
ქართ I.2. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.
*აღწერს ილუსტრაციას. მინიშნებებზე,ილუსტრაციებზე დაყრდნობით გადმოსცემს მოსმენილი ტექსტის შინაარსს.
ქართ I.8. მოსწავლეს შეუძლია პრაგმატული ხასიათის მარტივი ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
· დამოუკიდებლად იგებს სავარჯიშოს პირობას.იგებს და ასრულებს მარტივი ენით დაწერილ სამ ან ოთხსაფეხურიან ინსტრუქციებს
ის ექ. 1.3 . მოსწავლეს შეუძლია ისტ. პროდუქტის შესაწმნელი საშუალბების გამოყენება.
· იყენებს სახატავ და ტექსტურ რედაქტორს მასწავლებლის მიერ ჩატარებული სასწავლო აქტივობისას.
· ამზადებს და გამოსცემს ორიგინალურ ნამუშევარს ელექტრონულ ფორმატში.9მაგ.ქმნის ნახატს)
ის.ტექ. 1.4. მოსწავლეს შეუძლია კომუნიკაციის ტექნოლოგიური საშუალებების გამოყენება.
* იყენებს კომუნიკაციის საშუალებას მასწავლებლის მიერ ჩატარებული აქტივობისას( იღებს და აგზავნის ტესტს.ფლობს ბუკში ჩატვირთულ მოსწავლის პროგრამას)


წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ ტექსტურ რედაქტორში მუშაობა,ხაზების გამოყენებით დავალების მონიშვნა,შრიფტისა და ფერის შეცვლა.
შეფასების საგანი და პროცედურები

სიტყვიერი კომენტარი
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
ბუკები,პროექტორი,წინასწარ გამზადებული სავარჯოშო ტესტები.დედაენის სახელმძღვანელო.ვიდეო მასალა: მოთხრობის შესადგენად გამზადებული სლაიდი,განტვირთვისათვის ბასტი- ბუბუსა და დუეტი ჯორჯიას მუსიკალური კლიპი,
მასალის მოსამზადებლად გამოყენებული ვებგვერდი:
http://www.youtube.com/watch?v=akexxTh-7SY


გაკვეთილის მსვლელობა:

აქტივობა1. მოტივაციისთვის თოჯინა პეპი წაგვიკითხავს ლექსს ”დილით ადრე მიტომ ვდგები” (სახალისო დავალებები პეპის ბავშვებისთვის მოაქვს ხოლმე სხვადასხვა გაკვეთილზე) (5 წთ)
ადრე ვდგები
დილით ადრე მიტომ ვდგები,
მამა უნდა გავაცილო.
მთელი დრე რომ მხნედ შრომობდეს
კოცნა უნდა დავაწიო.
დედას უნდა დავეხმარო,
ძმის აკვანი დავარწიო.
ბებო უნდა გავახარო,
პაპა უნდა გავაცინო.
მერე მეც ხომ უნდა დავწვე
თოჯინა რომ დავაძინო?!
/გიორგი წერეთელი/

აქტივობა2. ამბის შედგენა: მე მიხარია,როცა...
სლაიდზე მოცემული დახმარებით ვადგენთ მოთხრობას,რომელი იწყება სიტყვებით- ”მე მიხარი,როცა... ” ვიყენებ თამაშ-მეთოდს- ” დიდი კალამი” , მასწავლებელი წერს მოსწავლეთა მიერ ნაკარნახევ წინადადებებს. შემდეგ კი გუნდურად ვკითხულობთ გუნდურად შედგენილ ამბავს. (5 წთ)
აქტივობა3. შედგენილი ტექსტის წაკითხვა გუნდურად. (2წთ)

აქტივობა 4 მოტორული თამაში ”გათენდა” (3წთ)
მასწავლებელი: დაღამდა-მოსწ.ჩაიჯდებიან|,გათენდა-ადგებიან,მზე ამოვიდა-ხელებს მაღლა სწევენ,მივესალმოთ მზეს-გამარჯობა მზეო,თან ამბობენ,თან ხტებიან.
გავიხსენოთ სიტყვები,რომელიც დილით გავიგონეთ და ერთად დავიძახოთ-მოსწავლეები ერთად ამბობენ იმ სიტყვებსა თუ ბგერებს რომელიც გაღვიძებისას შემოესმათ.მასწავლებელი აგრძელებს ინსტრუქციებს :საწოლიდან წამოვხტით,ჩავიცვით,ვისაუზმმეთ და სკოლისაკენ გავემართეთ,მერხებს მივუსხედით და გაკვეთილისთვის მოვემზადეთ.(მოსწავლეები შესაბამის ვარჯიშს შეასრულებენ და მერხთან სხდებიან)
აქტივობა5.
ტექსტის-”დილა ჩვენს ეზოში” -წაკითხვა მასწავლებლის მიერ. (2წთ)
აქტივობა 6. კითხვა პასუხი. (4-5წთ)
სად მიიჩქარის დაჩი ყოველ დილით?
დედას რით გაახარებს?
მამას რით გაახარებს?
ბეღურას რისი იმედი აქვს,როგორ მოიქცევა დაჩი რომ გაიზრდებაო?
რას ნიშნავს ბუნება უნდა გავუფრთხილდეთ?
აქტივობა 7 ტექსტის წაკითხვა მოსწავლეების მიერ. (4-5წთ)
აქტივობა 8 მოტორული სავარჯიშო განტვირთვისათვის-ცეკვითი ვარჯიში (3 წთ)
აქტივობა 9 ტესტის შესრულება ბუკის გამოყენებით (5წთ)
აქტივობა10. შეფასება ,სიტყვიერი კომენტარი.

მოთხრობის შედგენისთვის განკუთვნილი სლაიდი: