მათემატიკა რიცხვთა სიმფონიაა
ტყე ქვეყნის სიმდიდრეა
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის თემა | ტყე ქვეყნის სიმდიდრეა |
სწავლების საფეხური/ დისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელება | საფეხური -დაწყებითი კლასი III გაკვეთილის ტიპი -შემაჯამებელი ინტეგრირებული საგნების დასახელება: ბუნებისმეტყველება, ქა რთული,სახვითი ხელოვნება, ინფორმატიკა |
მოსწავლეთა რაოდენობა | 28 |
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები | მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ იმსჯელონ ტყის მნიშვნელობაზე. გამართონ დისკუსია და ასაკის შესაბამისად გამოიტანონ დასკვნა,- რა არის საჭირო ტყისა და იქ მობინადრე ცხოველების გადარჩენისათვის. მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ ინტერნეტში ასაკის შესაბამისი დავალების შესრულება, პლაკატის შექმნა პროგრამა pint.point-ში ლოგიკური და ანალიტიკური აზროვნების, საკუთარი აზრის გამოთქმის, სხვისი აზრის მოსმენის, გაანალიზების, შეფასების, თანამშრომლობის უნარ_ჩვევა ისტ-ის ინტეგრაცია ისტ-ის გამოყენება შემოქმედებითი თვალსაზრისით (მაგ: ფოტოების დათვალიერება, ვიდეოკლიპის ნახვა მათი შემდომი გამოყენების მიზნით). |
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები | ბუნებისმეტყველება ბუნება.III.2. მოსწავლე განმარტავს გარემოს მნიშვნელობას ცოცხალი ორგანიზმისთვის. . აგროვებს ინფორმაციას, აღწერს ორგანიზმის გარემოზე დამოკიდებულებას. ბუნ.III.12. მოსწავლე ამჟღავნებს გარემოზე ზრუნვის ელემენტებს. . განასხვავებს გარემოსთვის ადამიანის სასარგებლო და საზიანო ქმედებეს. . გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ცოცხალი ორგანიზმებისათვის მიყენებული ზიანის მიმართ, მოჰყავს მაგალითები. . თანაკლასელებთან ერტად მონაცილეობს გარემოში ქცევის წესების შემუშავებაში. ქართ.III. 2. მოსწავლე ისმენს ლიტერატურულ ტექსტებს, იგებს და გადმოსცემს მათ შინაარსს. . მონაწილეობს ინსცენირებაში, არჩევს როლის შესაბამის ინტონაციასა და სხვა გამომსახველობით ხერხებს. ქართ.III. 3. მოსწავლე სათანადოდ იყენებს ძირითად ენობრივ-გრამატიკულ საშუალებებს. . სასაუბრო თემისათვის იყენებს სპეჩიალურ ლექსიკას. . განარჩევს და სწორად იყენებს ჩვეულებრივ და თავაზიანობის გამომხატველ ფორმებს. ს.გ.III. მოსწავლე გამოსახავს სხვადასხვა მოტივის საფუძველზე წარმოშობილ იდეებს. . ასახავს დაკვირვების შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებებს. . ხატავს წარმოსახვით. ს.გ.III. მოსწავლე მუშაობს ინდივიდუალურად და სხვებთან ერთად. . ცდილობს დასმული ამოცანის გადაჭრას დამოუკიდებლად და მეწყვილესთან ერთად. ისტ. 1 ძირითადი ცნებები და ოპერაციები . სწორად იყენებს ისტ-ის საშუალებებთან ურთიერთქმედების, შეტანა-გამოტანის მოწყობილობებს ამ საშუალებების წარმატებით ფუნქციონირებისთვის (მაუსი, კლავიატურა, მონიტორი) . იყენებს ინტერნეტში ამ ასაკობრივი ჯგუფისათვის შესაბამის არსებულ რესურსებს. . ქმნის მისი ასაკობრივი ჯგუფისათვის შესაფერის მულტიმედიურ პროდუქტს( პლაკატს) |
გაკვეთილის მსვლელობა
აქტივობები ნაბიჯ-ნაბიჯ
შესავალი
აქტივობა 1. ( 3 wT)
განწყობის შესაქმნელად გაკვეთილი იწყება მუსიკალური ნომრით. ბავშვები ასრულებენ სიმღერას ბასტი-ბუბუს რეპერტუარიდან. ( იხ. თანდართული კარაოკე)
სიმღერის შემდეგ წარმოვადგენთ წინასწარ მომზადწბულ ინსცენირება.
აქტივობა 2 . ინსცენირება: 8 wT ( unda aRiniSnos, rom inscenireba amiT ar sruldeba, igi mTel mTel gakveTils gasdevs)
ორი მოსწავლე , “ოჩოპინტრე” და “ადგილის დედა” მხატვრულად კითხულობენ ჯ. ჩარკვიანის ლექსს - “საქართველოს ტყეს”. ამავდროულად ეკრანზე ვუჩვენებ მასწავლებლის მიერ წინდოწს მოვიე მაიკერ-ში შექმნილ ლექსის შესაბამის კლიპს “საქართველოს ტყეს”.
წარმოვადგენთ რ.ინანიშვილის მოთხრობაზე ,“ტყის შვილები” დადგმულ მინი სპექტაკლს.
ჯ. ჩარკვიანის “საქართველოს ტყეს”
“თინო ჩხიკვი” მღერის . (კარაოკე “ბასტი ბუბუს”რეპერტუარიდან)
თომა ჩხიკვი მას სიმგერას აწყვწტინებს.
- თინო, თინო!
_ რა გინდა, რა!
_ გაიხედე ერთი, გაიხედე! გზაზე გაიხედე მეთქი, გზაზე!
_ იი, მოიგონებ ხოლმე რაღა თითო რამესა. აბა, რა არის, რასა ხედავ ისეთსა?
_ ხი,ხი,ხი.
_ ეგ ვიღას დარჩენია ,ქა!
_ ვერა სცნობ? იჩოა!
_ ვისი იჩო?
_გაბიდაურებისა.
_უყურე მაგ ცინგლიანს, მაგასაც რომ თოფი აუღია! აი, მეხი კი დავაყარე მაგის წარუკა დედასა, აჰა! იმ კარგი მამის თოფი მაგას როგორ ჩაუგდო ხელში?
_ ე, იძახი, რაღა! ერთი ჩვენი ბარტყები გვიჯერებენ ხოლმე და მეორე ეგ დაუჟერებდა თავის დედასა! მერე რა ქვის ნატეხია რომ იცოდე!
_ დახე როგორ მოდის! დახე! რას იცინი, კაცო, სასაცილო რა არის? ამ აღმართს თავში, კუნელძე შაშვებისხედან, შევატყობინოთ, ემანდ რამე არ ავნოს მაგ უხეირომ.
_ მეზობლებო, ცოტა ფრთხილად იყავით, ქვემოდან მონადირე მოდის.
_ ვინ მონადირე, ქა, ამ შუადღისით, ვინა?
_ ვინა და გაბიდაურების პატარა ბიჭი იჩო.
_ეგ ისეთი მავნე რამ ყმაწვილია, ჯერ შურდულით არ გვაძლევდა მოსვენებას და თოფით ხომ მთლად ამოგვჟუჟავს დედაბუდიანად!
_შვილო, გაფრინდი აი მანდ, მლაშე წყალთან ობოლი ბაჭია სძოვს და უთხარი გაერიდოს, სიფრთხილეს თავი არ სტკივაო, მერე ობოლი ნუკრიც გააფრთხილე, არ დაგავიწყდეს, ნიამორსაც მიაძახე.
_ ერთი ჭკუის მასწავლებელი უნდა იყოს ვინმე, რომა... ( თომა)
_ ვინღა დარჩა, შენ შემოგევლოს ჩემი თავი, ამ ჩვენს ტყეში ეგეთი!
_ თევდორე დათვი იყო ხოლმე ჩვენი Qქომაგი და ისიც შარშან გამოასალმა წუთისოფელს Bბრუციანმა ესტატემ.
_ იმის გოგოსთვის რომ გვეთხოვა, აშლაპუნესთვის? დოლას მე ვნახე. ამ სერს გადაღმა გავალთ თუ არა, დაბლა პანტებს ბერტყავდა.
_ ეგ ბიჭიც სწორედ იქით მიდის.
_ იქნებ ეგ ბიჭი დააშინოს, თორემ მაგან თუ ხელი გაიჩვია აღარავის დაგვედგომება აქ.
( მიდიან აშლაპუნესთან, დათვის ბელთან)
_ გვიშველე, იმ შჰენი კარგი მამის დღეგრძელობამ, გვიქენი სიკეთე და აი, თოფიანი ბიში რომ მოდის გზაგე, ის შეგვიშინე, თორემ გაგვჟუჟავს, მთლად ამოგვჟლეტს.
_ დამშვიდდით, დაწყნარდით! აბა, მიჩვენეთ სად არის ის ბიჭი.
_ გძიდან გადმოუხვია და ახლა ბილიკს მოჰყვება.
_ ხოო, ეგ არის? თქვენ ცოტა იქით გადადით, მე ვასწავლი მაგას ჭკუას.
დამიდექ, დამიდექ! , ფეხებს ერთადგილას აბრახუნებს, შეშინებული იჩო გარბის, ჯდება და ტირილს იწყებს.
_ გზა ამებნა, რა მეშველება?
იჩოსთან ოჩოპინტრე მოდის.
_ აა, შენ იჩო ხარ არა?
_ კი.
_ მე კი ოჩოპინტრე, ნადირ ფრინველთა მფარველი.
გზას ვერ პოულობ ხომ?
_ ვერა.
_ სანამ ადგილის დედა განრისხებულია,სახლისჼbr/>?ენ მიმავალ ბილიკს ვერ ნახავ. იცი ვინ არის ადგილის დედა?
_ არა.
_ამ ტყის მფარველია. იგი ტყის ბინადართა მშვიდობიან ცხოვრებას იცავს და ამ ტერიტორიაზე მოხვედრილ უცხოებზეც ზრუნავს. წამო, წაგიყვან, ადგილის დედა მოსწავლეებს ეკოლოგიის გაკვეთილს უტარებს, მოუსმინე, იქნებ მისი დავალებები შეასრულო და შეგიწყალოს.მერე ბილიკსაც მიგანიშნებს და შინ მშვიდობით წახვალ.
მიდიან ადგილის დედასთან.
_ ადგილის დედავ, იჩო მოგიყვანეტ! იქნებ დანაშაული ცოდნით გამოისყიდოს?!
პატარა კურიოზი: გოგონა, რომელიც ადგილის დედის როლს ასრულებს, ჩემთან მოდის და მთხოვს:
_ მასწავლებელო, თუ შეიძლება მეც კომპიუტერთან დავჯდები დავალებების შესასრულებლად?
_ მერე ვინ იქნება “ადგილის დედა”?
_ თქვენ იყავით, კარგით?
_ კარგი, რადგან ასე გსურს, მე პატივს ვცემ შენს გადაწყვეტილებას,- ვთანხმდები მე.
_ აი, ინებეთ ჩემი გვირგვინი. ( თავზე ყვავილების გვირგვინს მადგამს და კომპიუტერისკენ მიიჩქარის)
_ ადგილის დედავ, იჩო ბიჭი მოვიყვანე, იქნებ დანაშაული ცოდნით გამოისყიდოს?
_ ეს ის ონავარი იჩოა ჩემს ტყეში რომ მყუდროება დაარღვია? დაბრძალდი იჩო, ყურადღებით მომისმინე, ჩვენი შემაჯამებელი გაკვეთილის თემაა : “ ტყე ქვეყნის სიმდიდრეა’ . თუ დავალებებს თავს გაართმევ, ტყის ბილიკიც გამოჩნდება და შინ დაბრუნების უფლებასაც მოგცემ.
აქტივობა 3. კითხვა - პასუხი 4-5 wT
_ რა არის ტყე?
_ როგორი შეიძლება იყოს ტყე?
_ რა მნიშვნელობა აქვს ტყეს?
_ რას ქმნის ადამიანი ბუნების შესანარჩუნებლად?
_ რომელი ნაკრძალი შეიქმნა პირველად საქართველოში?
მასწ. მოსწავლეებს ეკრანზე უჩვენებს 30 wm ვიდეო მასალას ნაკრძალების შესახებ.
იჩოს დავალებად ეძლევა, დათვალოს რამდენი ნაკრძალი იქნება წარმოდგენილი, თუ დავალებას თავს გაართმევს მიიგებს 1 გასაღებს.
_ რა არის წითელი წიგნი? რა არის მისი დანიშნულება?
_ როგორი ცხოველებია შეტანილი წითელ წიგნში?
აქტივობა 4 თხრობა. – “ წიელი წიგნის ბინადართა ცხოვრება” 5-6 wT
მასწავლებლის საუბარი:
ახლა კი მოვუსმინოთ “წითელი წიგნის” ბინადარ ცხოველთა გულისტკივილს. თქვენს წინაშე წარსდგებიან: ჯიქი, ნიამორი,ჯეირანი, ზოლებიანი აფთარი, კავკასიური ფოცხვერი, კავკასიური ირემი. ( გამოყენებული ლიტერატურა “ეკოლოგიის ან-ბანი”, მ.არეშიძე,ი. ჭკუასელი,თ.მარშანია.)
ზემოთხსენებული ცხოველთა სატკივარს მოსწავლეები ეკრანიდან კითხულობენ. (იხ. სლაიდშოუ)
აქტივობა 5 . ჯგუფური მუშაობა 4 wT
მონაწილეობას ღებულობენ მოსწავლეები, მშობლები და მოწვეული სტუმრები.
დავალებები იხილეთ დანართში( სლაიდშოუ)
Aaqtivoba 6 ინდივიდუალური მუშაობა კომპიუტერთან. 2-3 wT
http://www.childtopia.com/index.php?module=home&func=jue
gos&myidioma=eng&idphpx=educational-games
აქტივობა 7. ჯგუფური მუSაობა 2. 7-8wT
სიტუაციური ამოცანა.
მასწავლებელი ბავშვებს პატარა ამბავს უამბობს ტყისპირა სოფლის შესახებ. თხრობა ვიდეოკლიპის თანხლებით ხდება. (იხ, დანართი “ ტყისპირა სოფელი”)
ტყისპირა სოფელი
ტყის პირას პატარა, ლამაზი სოფელი მდებარეობდა. სოფლის მოსახლეობა დილიდან საღამომდე მუხლჩაუხრელად მუშაობდა. გლეხებს კოხტა ეზოებში პატარა ქოხები და თივის ზვინები ედგათ, ზამთარში პირუტყვი რომ გამოეკვებათ.
სოფელთან მდინარე ჩამოედინებოდა. როგორც ვთქვით, მას ირგვლივ ტყე ეკრა. ტყეში ათასწლოვანი ხეები აზიდულიყვნენ, სხვადასხვა ჯიშის ფრინველები დანავარდობდნენ, ცხოველები ბინადრობდნენ: შველი, დათვი, მგელი, ფოცხვერი, დიახ, კავკასიური ფოცხვერი... მდელოზე მელიის ლეკვები კოტრიალობდნენ, ირმები ტყისკენ მიიწევდნენ, ზოგჯერ ისინი ერთმანეთს პირველობისა და სიყვარულისთვის ერკინებოდნენ. მდინარე? მდინარე დუდუნით მიედინებოდა.საღამოობჼbr/>?თ მას დათვი ესტუმრებოდა ხოლმე. ბანაობდა, თევზებს იჭერდა და ბელებისთვის მიჰქონდა.
დრო გადიოდა... ბნელდებოდა, მზე დედამოწას ეთხოვებოდა, კიოდა “ბუ ღამის მთეველი”, ირმები დაისს ყივილით ხვდებოდნენ... არსად ისე ლამაზად არ ღამდებოდა, როგორც იქ, იმ სოფელში.
და აი, ამ სოფელში გამოჩნდა ბიზნესმენთა ჯგუფი, რომლებმაც მოსახლეობას ტყის გაჩეხვის სანაცვლოდ სოფლის კეთილმოწყობა შესთავაზეს. ამ ჭინადადების გაცნობის შემდეგ სოფლის მოსახლეობა ორად გაიყო , ტყის გაჩეხვის მომხრეებად და მოწინაღმდეგებად.
ბიზნესმენთა ჯგუფის წინადადება:
ტყის გაჩეხვის მომხრეების არგუმენტები:
მოწინააღმდეგეთა არგუმენტები:
დისკუსიაში ერთვებიან მშობლები – “ ბუნების დამცველები” .
მათი არგუმენტები:
( იხ. ვიდეოკლიპი 2.www. dpa.gov.ge.)
აქტივობები ნაბიჯ-ნაბიჯ
შესავალი
აქტივობა 1. ( 3 wT)
განწყობის შესაქმნელად გაკვეთილი იწყება მუსიკალური ნომრით. ბავშვები ასრულებენ სიმღერას ბასტი-ბუბუს რეპერტუარიდან. ( იხ. თანდართული კარაოკე)
სიმღერის შემდეგ წარმოვადგენთ წინასწარ მომზადწბულ ინსცენირება.
აქტივობა 2 . ინსცენირება: 8 wT ( unda aRiniSnos, rom inscenireba amiT ar sruldeba, igi mTel mTel gakveTils gasdevs)
ორი მოსწავლე , “ოჩოპინტრე” და “ადგილის დედა” მხატვრულად კითხულობენ ჯ. ჩარკვიანის ლექსს - “საქართველოს ტყეს”. ამავდროულად ეკრანზე ვუჩვენებ მასწავლებლის მიერ წინდოწს მოვიე მაიკერ-ში შექმნილ ლექსის შესაბამის კლიპს “საქართველოს ტყეს”.
წარმოვადგენთ რ.ინანიშვილის მოთხრობაზე ,“ტყის შვილები” დადგმულ მინი სპექტაკლს.
ჯ. ჩარკვიანის “საქართველოს ტყეს”
“თინო ჩხიკვი” მღერის . (კარაოკე “ბასტი ბუბუს”რეპერტუარიდან)
თომა ჩხიკვი მას სიმგერას აწყვწტინებს.
- თინო, თინო!
_ რა გინდა, რა!
_ გაიხედე ერთი, გაიხედე! გზაზე გაიხედე მეთქი, გზაზე!
_ იი, მოიგონებ ხოლმე რაღა თითო რამესა. აბა, რა არის, რასა ხედავ ისეთსა?
_ ხი,ხი,ხი.
_ ეგ ვიღას დარჩენია ,ქა!
_ ვერა სცნობ? იჩოა!
_ ვისი იჩო?
_გაბიდაურებისა.
_უყურე მაგ ცინგლიანს, მაგასაც რომ თოფი აუღია! აი, მეხი კი დავაყარე მაგის წარუკა დედასა, აჰა! იმ კარგი მამის თოფი მაგას როგორ ჩაუგდო ხელში?
_ ე, იძახი, რაღა! ერთი ჩვენი ბარტყები გვიჯერებენ ხოლმე და მეორე ეგ დაუჟერებდა თავის დედასა! მერე რა ქვის ნატეხია რომ იცოდე!
_ დახე როგორ მოდის! დახე! რას იცინი, კაცო, სასაცილო რა არის? ამ აღმართს თავში, კუნელძე შაშვებისხედან, შევატყობინოთ, ემანდ რამე არ ავნოს მაგ უხეირომ.
_ მეზობლებო, ცოტა ფრთხილად იყავით, ქვემოდან მონადირე მოდის.
_ ვინ მონადირე, ქა, ამ შუადღისით, ვინა?
_ ვინა და გაბიდაურების პატარა ბიჭი იჩო.
_ეგ ისეთი მავნე რამ ყმაწვილია, ჯერ შურდულით არ გვაძლევდა მოსვენებას და თოფით ხომ მთლად ამოგვჟუჟავს დედაბუდიანად!
_შვილო, გაფრინდი აი მანდ, მლაშე წყალთან ობოლი ბაჭია სძოვს და უთხარი გაერიდოს, სიფრთხილეს თავი არ სტკივაო, მერე ობოლი ნუკრიც გააფრთხილე, არ დაგავიწყდეს, ნიამორსაც მიაძახე.
_ ერთი ჭკუის მასწავლებელი უნდა იყოს ვინმე, რომა... ( თომა)
_ ვინღა დარჩა, შენ შემოგევლოს ჩემი თავი, ამ ჩვენს ტყეში ეგეთი!
_ თევდორე დათვი იყო ხოლმე ჩვენი Qქომაგი და ისიც შარშან გამოასალმა წუთისოფელს Bბრუციანმა ესტატემ.
_ იმის გოგოსთვის რომ გვეთხოვა, აშლაპუნესთვის? დოლას მე ვნახე. ამ სერს გადაღმა გავალთ თუ არა, დაბლა პანტებს ბერტყავდა.
_ ეგ ბიჭიც სწორედ იქით მიდის.
_ იქნებ ეგ ბიჭი დააშინოს, თორემ მაგან თუ ხელი გაიჩვია აღარავის დაგვედგომება აქ.
( მიდიან აშლაპუნესთან, დათვის ბელთან)
_ გვიშველე, იმ შჰენი კარგი მამის დღეგრძელობამ, გვიქენი სიკეთე და აი, თოფიანი ბიში რომ მოდის გზაგე, ის შეგვიშინე, თორემ გაგვჟუჟავს, მთლად ამოგვჟლეტს.
_ დამშვიდდით, დაწყნარდით! აბა, მიჩვენეთ სად არის ის ბიჭი.
_ გძიდან გადმოუხვია და ახლა ბილიკს მოჰყვება.
_ ხოო, ეგ არის? თქვენ ცოტა იქით გადადით, მე ვასწავლი მაგას ჭკუას.
დამიდექ, დამიდექ! , ფეხებს ერთადგილას აბრახუნებს, შეშინებული იჩო გარბის, ჯდება და ტირილს იწყებს.
_ გზა ამებნა, რა მეშველება?
იჩოსთან ოჩოპინტრე მოდის.
_ აა, შენ იჩო ხარ არა?
_ კი.
_ მე კი ოჩოპინტრე, ნადირ ფრინველთა მფარველი.
გზას ვერ პოულობ ხომ?
_ ვერა.
_ სანამ ადგილის დედა განრისხებულია,სახლისჼbr/>?ენ მიმავალ ბილიკს ვერ ნახავ. იცი ვინ არის ადგილის დედა?
_ არა.
_ამ ტყის მფარველია. იგი ტყის ბინადართა მშვიდობიან ცხოვრებას იცავს და ამ ტერიტორიაზე მოხვედრილ უცხოებზეც ზრუნავს. წამო, წაგიყვან, ადგილის დედა მოსწავლეებს ეკოლოგიის გაკვეთილს უტარებს, მოუსმინე, იქნებ მისი დავალებები შეასრულო და შეგიწყალოს.მერე ბილიკსაც მიგანიშნებს და შინ მშვიდობით წახვალ.
მიდიან ადგილის დედასთან.
_ ადგილის დედავ, იჩო მოგიყვანეტ! იქნებ დანაშაული ცოდნით გამოისყიდოს?!
პატარა კურიოზი: გოგონა, რომელიც ადგილის დედის როლს ასრულებს, ჩემთან მოდის და მთხოვს:
_ მასწავლებელო, თუ შეიძლება მეც კომპიუტერთან დავჯდები დავალებების შესასრულებლად?
_ მერე ვინ იქნება “ადგილის დედა”?
_ თქვენ იყავით, კარგით?
_ კარგი, რადგან ასე გსურს, მე პატივს ვცემ შენს გადაწყვეტილებას,- ვთანხმდები მე.
_ აი, ინებეთ ჩემი გვირგვინი. ( თავზე ყვავილების გვირგვინს მადგამს და კომპიუტერისკენ მიიჩქარის)
_ ადგილის დედავ, იჩო ბიჭი მოვიყვანე, იქნებ დანაშაული ცოდნით გამოისყიდოს?
_ ეს ის ონავარი იჩოა ჩემს ტყეში რომ მყუდროება დაარღვია? დაბრძალდი იჩო, ყურადღებით მომისმინე, ჩვენი შემაჯამებელი გაკვეთილის თემაა : “ ტყე ქვეყნის სიმდიდრეა’ . თუ დავალებებს თავს გაართმევ, ტყის ბილიკიც გამოჩნდება და შინ დაბრუნების უფლებასაც მოგცემ.
აქტივობა 3. კითხვა - პასუხი 4-5 wT
_ რა არის ტყე?
_ როგორი შეიძლება იყოს ტყე?
_ რა მნიშვნელობა აქვს ტყეს?
_ რას ქმნის ადამიანი ბუნების შესანარჩუნებლად?
_ რომელი ნაკრძალი შეიქმნა პირველად საქართველოში?
მასწ. მოსწავლეებს ეკრანზე უჩვენებს 30 wm ვიდეო მასალას ნაკრძალების შესახებ.
იჩოს დავალებად ეძლევა, დათვალოს რამდენი ნაკრძალი იქნება წარმოდგენილი, თუ დავალებას თავს გაართმევს მიიგებს 1 გასაღებს.
_ რა არის წითელი წიგნი? რა არის მისი დანიშნულება?
_ როგორი ცხოველებია შეტანილი წითელ წიგნში?
აქტივობა 4 თხრობა. – “ წიელი წიგნის ბინადართა ცხოვრება” 5-6 wT
მასწავლებლის საუბარი:
ახლა კი მოვუსმინოთ “წითელი წიგნის” ბინადარ ცხოველთა გულისტკივილს. თქვენს წინაშე წარსდგებიან: ჯიქი, ნიამორი,ჯეირანი, ზოლებიანი აფთარი, კავკასიური ფოცხვერი, კავკასიური ირემი. ( გამოყენებული ლიტერატურა “ეკოლოგიის ან-ბანი”, მ.არეშიძე,ი. ჭკუასელი,თ.მარშანია.)
ზემოთხსენებული ცხოველთა სატკივარს მოსწავლეები ეკრანიდან კითხულობენ. (იხ. სლაიდშოუ)
აქტივობა 5 . ჯგუფური მუშაობა 4 wT
მონაწილეობას ღებულობენ მოსწავლეები, მშობლები და მოწვეული სტუმრები.
დავალებები იხილეთ დანართში( სლაიდშოუ)
Aaqtivoba 6 ინდივიდუალური მუშაობა კომპიუტერთან. 2-3 wT
http://www.childtopia.com/index.php?module=home&func=jue
gos&myidioma=eng&idphpx=educational-games
აქტივობა 7. ჯგუფური მუSაობა 2. 7-8wT
სიტუაციური ამოცანა.
მასწავლებელი ბავშვებს პატარა ამბავს უამბობს ტყისპირა სოფლის შესახებ. თხრობა ვიდეოკლიპის თანხლებით ხდება. (იხ, დანართი “ ტყისპირა სოფელი”)
ტყისპირა სოფელი
ტყის პირას პატარა, ლამაზი სოფელი მდებარეობდა. სოფლის მოსახლეობა დილიდან საღამომდე მუხლჩაუხრელად მუშაობდა. გლეხებს კოხტა ეზოებში პატარა ქოხები და თივის ზვინები ედგათ, ზამთარში პირუტყვი რომ გამოეკვებათ.
სოფელთან მდინარე ჩამოედინებოდა. როგორც ვთქვით, მას ირგვლივ ტყე ეკრა. ტყეში ათასწლოვანი ხეები აზიდულიყვნენ, სხვადასხვა ჯიშის ფრინველები დანავარდობდნენ, ცხოველები ბინადრობდნენ: შველი, დათვი, მგელი, ფოცხვერი, დიახ, კავკასიური ფოცხვერი... მდელოზე მელიის ლეკვები კოტრიალობდნენ, ირმები ტყისკენ მიიწევდნენ, ზოგჯერ ისინი ერთმანეთს პირველობისა და სიყვარულისთვის ერკინებოდნენ. მდინარე? მდინარე დუდუნით მიედინებოდა.საღამოობჼbr/>?თ მას დათვი ესტუმრებოდა ხოლმე. ბანაობდა, თევზებს იჭერდა და ბელებისთვის მიჰქონდა.
დრო გადიოდა... ბნელდებოდა, მზე დედამოწას ეთხოვებოდა, კიოდა “ბუ ღამის მთეველი”, ირმები დაისს ყივილით ხვდებოდნენ... არსად ისე ლამაზად არ ღამდებოდა, როგორც იქ, იმ სოფელში.
და აი, ამ სოფელში გამოჩნდა ბიზნესმენთა ჯგუფი, რომლებმაც მოსახლეობას ტყის გაჩეხვის სანაცვლოდ სოფლის კეთილმოწყობა შესთავაზეს. ამ ჭინადადების გაცნობის შემდეგ სოფლის მოსახლეობა ორად გაიყო , ტყის გაჩეხვის მომხრეებად და მოწინაღმდეგებად.
ბიზნესმენთა ჯგუფის წინადადება:
ტყის გაჩეხვის მომხრეების არგუმენტები:
მოწინააღმდეგეთა არგუმენტები:
დისკუსიაში ერთვებიან მშობლები – “ ბუნების დამცველები” .
მათი არგუმენტები:
( იხ. ვიდეოკლიპი 2.www. dpa.gov.ge.)
აქტივობა 8 . მუშაობა წყვილებში. პლაკატის შექმნა “ გავუფრთხილდეთ ტყეს1 ” 7wT
მოსწავლეები მუSაობენ პროგრამაში pant.point და ქმნიან შესაბამის პლაკატებს. ( იხ. დანართი)
აქტივობა 9. პრეზენტაცია 3 wT
Sefaseba: fasdeba jgufebi da wyvilebi
მოსწავლეები მუSაობენ პროგრამაში pant.point და ქმნიან შესაბამის პლაკატებს. ( იხ. დანართი)
აქტივობა 9. პრეზენტაცია 3 wT
Sefaseba: fasdeba jgufebi da wyvilebi
Комментариев нет:
Отправить комментарий